5 spôsobov, ako ti predajné zručnosti pomôžu uspieť aj u žien

0

Napadlo ti niekedy, ako sú si predaj a balenie žien veľmi podobné?

Pred prvým telefonátom klientovi či pred prvým rande cítiš vzrušenie a nervozitu zároveň, pretože sa bojíš, že to pokazíš a nevyjde to. Že ťa odmietne.

Keď ti na tom záleží, extra sa na to pripravíš. Chceš sa dobre odprezentovať. Nahodíš si svoje najlepšie oblečenie a vyčistíš si topánky. Snažíš sa prísť včas a nechceš pokaziť prvý dojem.

Spravíš si prieskum. Pýtaš sa otázky, snažíš sa vybudovať spojenie a dôveru, a chceš ju lepšie spoznať predtým, ako sa rozhodneš k nejakému záväzku.

No a nakoniec prichádza k „uzavretiu obchodu“. Či už jednorázovému alebo k celoživotnému :).

Že ty nerád predávaš alebo si dokonca myslíš, že NEpredávaš a tým pádom sa to nepotrebuješ učiť či zlepšovať sa v tom?

Už tvoja mama ti „predávala“ myšlienku, že keď budeš poslúchať, môžeš pozerať večer telku. Alebo tvojou prvou správou či prihovorením sa žene jej „predávaš“, aby sa s tebou chcela začať baviť.

V každej jednej situácii predávaš druhým dôvod alebo myšlienku, prečo by mali spraviť to, čo chceš.

Nebolo by teda rozumné, byť v tom naozaj dobrý a mať to, čo chceš?

Chcem ti teraz ukázať 5 spôsobov, ako ti predajné zručnosti pomôžu uspieť v práci, v živote a u žien.

 

1. Nenaháňaj ich, ale priťahuj

Pravdepodobne si sa už stretol s niekým, kto ti chcel niečo predať. Tým nešťastným spôsobom. Nútil ťa kúpiť si niečo, čo nechceš alebo nepotrebuješ. No a toto v tebe vytvára averziu a nechuť voči predaju celkovo. Už sa aj bojíš zdvíhať neznáme čísla, aby ti niekto neponúkal mega výhodný paušál či bambusové ponožky. Nepríjemné, že?

No na druhej strane máš určite svoju obľúbenú značku či obchodníka, od ktorého nakupuješ akoby „sám od seba“. Nikto ti nič nenúti a ty máš z nákupu skvelý pocit. Sám to chceš. Že by to bola náhoda?

Ako získavam klientov ja? Chodím po ulici a oslovujem ich? Náhodne im vyvolávam, či nekúpia nejaký kurz? To by som dopadol… Nie. Vytváram pre nich hodnotu, články, videá a najprv im pomáham. Priťahujem ich tým, čo pre nich mám a sami si ma vyhľadajú (aj keď k tomu ja dopomôžem, ale o tom neskôr).

Je to presne, ako keď sa snažíš chytať motýle. Vezmeš sieťku a naháňaš ich po lúke. Zbytočne sa nabeháš, pretože žiadneho nechytíš. Čo ak si však pokojne sadneš, vystrieš ruku (prípadne pridáš nejakú návnadu) a necháš motýľa, nech ti sám pristane na ruke?

Tak isto je to aj s balením (ehm teda priťahovaním) žien. Nenaháňaj ich, ale priťahuj. Buď pre ne hodnota, výzva a nechaj ich, nech ťa chcú samy spoznať (a získať).

 

2. Dajú sa naučiť a môžeš v nich excelovať aj ty

Či už chceš zavolať potenciálnemu klientovi alebo sa zoznámiť s tou neznámou kráskou niekde v bare, ten blbý pocit z niečoho, na čo nie si zvyknutý, nie je bohviečo. Nechce sa ti do toho a máš strach.

Je to ako s jazdením na bicykli. Na začiatku to nevieš. Skúsiš to teda, no padneš a rozbiješ si koleno. Odmietaš to ďalej skúšať, pretože sa bojíš ďalšieho pádu. No chceš vedieť jazdiť a dáš tomu šancu. Trénuješ a padáš. No čím viac to skúšaš, tým padáš menej, a ide ti to lepšie. No a nakoniec sa naučíš jazdiť a môžeš dokonca vyhrať Tour de France (ak budeš skutočne excelovať a tvrdo makať).

Platí to pre čokoľvek, čo si sa doteraz naučil. Šoférovanie, plávanie, písanie či dokonca viazanie šnúrok na topánkach.

S trochou praxe a skúšaním zistíš, čo ti funguje skvele a čo naopak vôbec, a mal by si to prestať robiť.

To, že to dnes nevieš, neznamená, že sa to nemôžeš naučiť. Byť dobrý v predaji či so ženami je iba obyčajná zručnosť, ktorá sa dá naučiť, trénovať a excelovať v nej.

 

3. Milí končia chudobní

Počas svojej krátkej kariéry predajcu som si veľa nezarobil. Ľudia, ktorých som oslovil, aj prišli na stretnutie a príjemne sme si pokecali, no keď malo prísť k finálnemu rozhodnutiu a podpisu zmluvy, začali sa vyhovárať a ja som im s pochopením nechával čas na rozmyslenie. A už sa viac neozvali. Nevedel som „uzatvárať obchod“.

Toto bolo presne v období, keď som bol aj pre ženy len kamarát a dobrý chlapec. Chcel som sa každej zapáčiť a nebyť na ne „zlý“. So všetkým som pri nich súhlasil, bol som k nim milý a robil som všetko pre to, aby ma chceli. No nechceli ma. Po stretnutí so mnou ochladli a viac ako kamarátstvo so mnou nechceli.

To mi pripomína chlapa, ktorý mi raz písal: „Píšem si s jednou ženou už skoro 4 mesiace, napísali sme si zhruba 25000 správ, pomaly ju poznám lepšie ako kohokoľvek iného, mali sme už dokonca virtuálny sex cez pokec, no napriek tomu nie je ochotná zdvihnúť telefón, keď jej chcem zavolať s tým, že sa cez mobil nerada baví. Aj to číslo som doloval.

Akékoľvek nepriame/priame pozvanie na stretnutie ignoruje. Včera vyšla s tým, že sa stretne, keď bude pripravená, a teda buď si človek počká alebo bude mať smolu. Čo ma na tom najviac zlostí je to, že medzitým, ako sme si písali, tak si písala ešte s iným (písali si zhruba týždeň na pokeci a pár dní na facebooku). Stretla sa s ním a mala s ním sex (ktorý ako tvrdí, ľutuje).“

Bolo by to vtipné, keby to nebolo smutné a na jeho mieste som nebol kedysi aj ja.

Nie je nič horšie, ako spraviť všetko dobre, človek aj príde na stretnutie či chce si ťa vypočuť, super mu odprezentuješ svoju ponuku, a keď príde na lámanie chleba, všetko vyjde nazmar, pretože si nevedel, čo spraviť ďalej, a nechal si, nech s tebou zametá.

Dnes? Neseriem sa s tým. Potrebuješ byť tak trochu „zlý chlapec„. V predaji či pri ženách. Mať ťah na bránku a vedieť, čo chceš. Nenechať sa odbiť. Vytrvať. A požiadať o predaj.

Pre ukážku, ako sa to dá spraviť inak a nezabíjať so ženami 25000 správ ešte pred stretnutím.

Odpísala na správu, pozitívne reagovala na moju ponuku a prišlo okamžité „uzavretie obchodu“. Efektívne a rýchle, čo povieš?

Neboj sa byť občas priamy a povedať, čo chceš. Maj gule. Klienti aj ženy to ocenia.

 

4. Viac počúvaj, menej rozprávaj

Dám ti zákernú otázku, smiem? Ako môžeš vedieť, čo klient chce, aké má potreby a o čo sa zaujíma, keď si ho od začiatku nepustil poriadne k slovu a jediné, čo ťa zaujíma, je, aby si mu odprezentoval svoju ponuku.

Už len očami prevraciam, ako ma ďalšia pani donemoty presviedča cez telefón o kúpe ich výhodného paušálu, aj keď som jej na začiatku povedal, že som spokojný so svojím operátorom.

To isté sa stáva aj na stretnutiach. Naposledy sa mi kamarátka sťažovala, že 90% času mlel chalan len o sebe. Aký je úspešný, čo dosiahol, kde všade bol a takmer vôbec ju nepustil k slovu. A ešte sa čudoval, prečo mu následne neodpovedala na správy.

Presne ako pri predaji, mal by si aplikovať pravidlo „viac počúvaj, menej rozprávaj“. Pýtaj sa a zaujímaj sa. Ľudia ocenia, keď ich počúvaš, a cítia sa dôležito. Majú pri tebe dobrý pocit.

Otvorené otázky (nedá sa na ne odpovedať áno/nie) sú skvelý spôsob, ako druhej osobe ukázať, že sa zaujímaš a chceš sa o nej niečo dozvedieť. Prezradí ti tak o sebe informácie, ktoré môžeš následne využiť pri predstavovaní svojej ponuky a uzavieraní predaja. Ušiješ jej to tak na mieru.

 

5. Sleduj signály (ne)záujmu

Občas hrajú s tebou potenciálni klienti presne tie isté hry, ako ženy pri zoznamovaní sa a randení.

Najprv ti povie áno, potom nemá záujem. Niečo mu hovoríš, no nepočúva ťa a ťuká do mobilu. Hrá to na viaceré strany a má v zálohe aj iné ponuky. Stretnete sa, no z ďalšieho stretnutia sa vyhovára. A nakoniec úplne prestane reagovať na tvoje správy či telefonáty.

Ako som opisoval aj v mojej knihe Ako ju získať, celé randenie či predaj je len hra čísel.

Niektoré ženy ti vôbec neodpíšu či odmietnu ťa, keď za nimi prídeš osobne. Iné sa s tebou aj chcú baviť a dajú ti číslo, no nestretnú sa s tebou. Ďalšie sa zas stretnú, no po stretnutí k tebe ochladnú. No a niektoré, s ktorými dlhšie randíš a máš pocit, že to konečne vyjde, ti oznámia, že si našli niekoho iného.

Ženy ťa budú odmietať, vyhovárať sa či stratia záujem. Dôvodov je nekonečno a ty potrebuješ začať vidieť signály, že nemá záujem. Prestaň neustále vypisovať, vyvolávať, nedoprosuj sa a nepôsob zúfalo. Vykašli sa na ne. Čas, ktorý venuješ naháňaniu sa za takýmito ženami, je čas, ktorý nevenuješ tým, ktoré by o teba mohli stáť.

No nájdu sa aj také, s ktorými ti to vyjde. A tvoja šanca na úspech sa zvyšuje, keď sa v tom stávaš naozaj dobrý, vieš sledovať signály a čítať aj medzi riadkami.

Ak máš strach z odmietnutia a nechceš investovať svoj čas a energiu k tomu, aby si sa prehrabal tým „bordelom“, tak už teraz si neuspel. Budeš musieť pobozkať veľa žiab, aby si našiel tú svoju princeznú, ale nakoniec to stojí za ten čas a úsilie.

 

BONUS: Potrebuješ sa zviditeľniť

Keď už sme pri tom. Koľkým novým ľuďom si za posledný týždeň predstavil svoju ponuku a produkt? Jednému? Dvom? Držím palce pri výplate.

To je presne ako keď si chceš nájsť ženu, no za týždeň či mesiac sa bavíš s jednou. Ako dlho, myslíš, ti bude trvať, kým nájdeš takú, čo ti bude vyhovovať a ty budeš vyhovovať jej? Keď dokonca vezmeš do úvahy všetky tie „žaby“. 10 rokov? Nikdy?!

Môžeš byť sebalepší chlap (či mať ten najlepší produkt pod slnkom), no keď o sebe nedáš vedieť, nezoznamuješ sa, nebavíš sa denne a nerandíš s novými ženami (potenciálnymi klientami), tak je ti to na dve veci.

Tomu sa vraví reklama. Poznáš svoju cieľovú skupinu a svoju ponuku umiestniš na miesta, kde sa títo ľudia pravdepodobne nachádzajú. Dáš im o sebe vedieť.

 

Predaj je ako randenie

Áno, budeš odmietnutý. Nebudú ťa mať všetci radi. Nebude sa ti vždy dariť. Dokonca sa budeš stretávať s niektorými, aj keď vieš, že z toho nič nebude.

Ale nájdeš aj fantastické ženy, ktoré budú mať o teba záujem a prerastie to do úžasného vzťahu.

Potrebuješ vedieť, na čom si. Nemal by si strácať svoj čas tam, kde to nemá zmysel. Obchod, tak ako aj vzťah, je o tom, aby boli spokojné obe strany.

To najdôležitejšie však je, že ako predaj, tak aj byť dobrý so ženami sa DÁ NAUČIŤ.

[MT_zoznamenie]

Michal Kopecký je zakladateľom hnutia CHLAP 2.0 a jeho cieľom je pomôcť mužom a ženám nájsť, získať a udržať si svojho vysnívaného partnera, s ktorým budú šťastní vo vzťahu. Napísal knihu Aj ja som CHLAP 2.0, ktorú môžeš získať napr. na Martinuse tu »

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here